PODRŠKA INSTITUCIONALIZACIJI
ANTIDISKRIMINATORSKOG PONAŠANJA I PRAKSE U OBRAZOVNOM SISTEMU
Osnovni zadaci ove faze projekta institucionalizacije
antidiskriminatornog ponašanja i prakse U obrazovnom sistemu koji je Helsinški odbor
realizovao uz podršku Fonda za otvoreno društvo bili su:
- Izrada preporuka Republičkoj prosvetnoj inspekciji i Ministarstvu
obrazovanja na osnovu preciznih indikatora o potrebama za preduzimanje određenih mera,
merama koje su preduzete ili koje se preduzimaju na nivou srednjoškolskih ustanova radi
sprečavanja diskriminacije;
- Izrada što je moguće primenjivije, jedinstvene "check
liste" kao korisnog alata prosvetnih inspektora (koji bi bili prezentovani širem
krugu aktera u procesu srednjoškolskog obrazovanja i borbe protiv diskriminacije, i
podneti Ministarstvu obrazovanja radi eventualnog usvajanja;
- Senzibilisanje prosvetnih inspektora i savetnika za prepoznavanje
raznih oblika diskriminacije i ekikasno reagovanje na njih.
Helsinški odbor je počev od 1. avgusta 2011. organizovao seminare za
prosvetne inspektore i u četiri grada u Srbiji. Seminarima su prisustvovali republički i
opštinski prosvetni inspektori i savetnici kako iz ova četiri veća centra, tako i iz
drugih opština i školskih uprava.
Seminarima je ukupno prisustvovalo 74 prosvetna inspektora i savetnika.
Kao rezultat ovih seminara, Helsinški odbor je u saradnji sa prosvetnim inspektorima i
savetnicima definisao listu indikatora o prepoznavanju i postupanju u slučajevima
diskriminacije u školama. Konačna lista indikatora biće upućena Ministarstvu prosvete
na razmatranje i eventualno usvajanje. Završna konferencija za prosvetne inspektore i
savetnike održana je u Kovačici 10. jula 2012. godine.
Raspored održavanja seminara po gradovima:
|